Om skolen

Gloria Riveros er danser, pedagog og koreograf. Hun ledet Senter for internasjonal dans fra 2003 til 2014 og har siden 2014 ledet Gloria Riveros danseskole. Hun har 35 års erfaring som dansepedagog.

Gloria har 12 års utdannelse innen Dans- og Dansepedagogikk fra Asunción, Paraguay og 3 års utdannelse i Koreografi fra Statens Balletthøgskole, KHIO 1991/1994. Gloria var i Asunción medlem av Den Nasjonale Klassiske og Moderne Ballett i 1984-85 og Den Nasjonale Floklor Balletten i 1990. Gloria har i tillegg hatt flere studieopphold i Spania hvor hun lærte flamenco av store mestere.

Gloria har lært orientalsk dans av Ulrika Hellqvist og flere mestere. Gloria har siden november 2016 deltatt på flere kurs hos Nesma, pioner inn neoandalusi dans. Gloria har deltatt på kurs i orientalsk musikk for dansere hos musiker og spesialist i orientalsk musikk Irene Shams siden 2017.

Sverre Jensen er musiker og instrumentmaker.

Mayte Arjona er danser og pedagog.